Ce înveți la un curs de SEO

Îi povesteam, zilele trecute, unei amice virtuale despre dorința mea a urma un curs practic de seo. Eu îi dădeam înainte cu informații despre curs, ea se uita dubios la mine. M-a lăsat să vorbesc o perioadă, apoi m-a întrebat ce învăț mai exact la un curs de seo. Păi, cam ce mă chinui eu să învăț din cursuri online în engleză de câteva săptămâni, doar că sunt multe lucruri pe care nu le înțeleg și nu am pe cine să întreb ca să mă lămurească.

ce inveti la un curs de seoLa cursul face-to-face e altceva. Iată cam ce cuprinde cursul acesta, cel la care vreau eu să particip!

Noțiunile de bază – adică punctul de la care plecăm. Cine nu știe deja ce un motor de căutare și cu funcționează el sau ce înseamnă SEO va afla din partea de început a cursului. Cu alte cuvinte, e un curs la care sunt mai mult decât bineveniți și începătorii.

Cum se face SEO On Page –  care sunt principalele elemente de respectat dacă vrei să ai o pagină bine optimizată care să aducă multe vizite sau vânzări? Vei afla ce înseamnă meta titluri, meta descrieri, meta keywords, headings, conținut duplicat, atributul ALT pentru imagini și de ce sunt importante.

Cuvinte cheie – ce sunt cuvintele cheie, cum le alegem, ce instrumente folosim pentru a le identifica pe cele la care concurența nu este foarte mare și putem urca rapid în rezultatele căutărilor.

Unelte Google utile – Google pune la dispoziție câteva unelte gratuite mai mult decât utile oricărui proprietar sau administrator de site. Google Analytics și Google Webmaster Tools/ Google Search Console sunt cele mai importante și trebuie să știi ce fac și cum funcționează, cum să te ajuți de ele ca să câștigi mai multe vizite.

Link Building – aici chiar sunt multe lucruri de aflat. Care-i diferența dintre un link do-follow și unul no-follow? Ce înseamnă SEO Juice, Link side-wide sau Link Farm și cum se fac toate lucrurile astea?

Metrici SEO – sunt niște de instrumente de măsură a valorii site-ului tău cum ar veni. La ei se uită colaboratorii, dacă vorbim de bloggeri, și de valoarea lor depinde cât de bine ești văzut de Google sau nu. Nu știi ce înseamnă Page Rank, Page Authority, Domain Authority? Ai nevoie de un curs de seo.

Algoritmii Google – sunt un soi de formule de calcul pe care le folosește Google pentru a-ți da nota finală. Vorbim aici de algoritmi Panda, Penguin, Pigeon, Hummingbird. Numele-s drăguțe, dar știi cum funcționează ei? Nici eu. De-aia vreau la curs.

Penalizări – astea sunt un fel de corigențe de la Google. Ba chiar te poate penaliza atât de tare încât să te exmatriculeze cu totul din căutările lui. E important să știi ce să nu faci ca să nu fii penalizat, dar și cum să verifici dacă ai fost pus la colț și cum să remediezi problema.

Backlinkuri – parte importantă din optimizarea Off-Page (în afara site-ului) este să obții linkuri către site-ul tău. Care sunt cele mai importante surse de backlink-uri și cum trebuie să procedezi pentru a-ți construi rețeaua care să contribuie la o mai bună vizibilitate – astea sunt iar informații pe care le vei primi la acest curs.

Tool-uri pentru analiză și monitorizare – Există o mulțime de site-uri care promit să te ajute cu un audit SEO și sfaturi în domeniu după ce le dai linkul site-ului tău. Dar care sunt cele mai bune și cum funcționează?

Mai pe scurt, afli cam toate informațiile necesare pentru a-ți face singur (cel puțin până la un anumit nivel) optimizarea on page și off page a site-ului sau blogului tău. Pe lângă informațiile astea, se vor face și analize practice și poți oricând să pui întrebări trainerului dacă ceva nu-ți este clar.

Din punctul meu de vedere, un curs de SEO nu este o cheltuială, ci o investiție  pe termen lung.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *